Proiectul InnoVillage Program – talent scaling for sustainable tourism

Proiectul InnoVillage este implementat în Moldova de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) prin intermediul Polish Challenge Fund, cu sprijinul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Republicii Polone în perioada Decembrie 2022 – Iunie 2023. Proiectul este derulat de ANTRIM (Asociația Națională de Turism Receptor și Intern din Moldova), și o organizație non-profit care reprezintă vocea sectorul privat în industria turismului din Moldova.
Scopul proiectului este de a facilita transferul de cunoștințe, dezvoltarea competențelor și a oferi sprijin profesional pentru femeilor creative. Proiectul susține creșterea talentelor pentru durabilitatea turismului.
Proiectul identifică și conectează profesioniștii din industria TIC, refugiați din Ucraina și reprezentanți ai Autorităților Publice Locale să se alăture Echipei de Creație și Inovație formate în cadrul proiectului.
Echipele au sarcina de a crește și dezvolta talente, urmărind un obiectiv comun – să contribuie la sustenabilitatea turismului rural prin crearea soluțiilor digitale pentru a promova satele din Moldova.
În proiectul Inno Vilage participă 6 studenți ai cilului I Licență din cadrul specialităților Marketing și logistică; Servicii Hoteliere, Turism și Agrement; 1 student a Ciclului III – Doctorat, 3 profesori și Decanul facultății de Științe Economice ca coordonator al grupului (confirmarea echipei USM de participare în proiect se anexează). Echipa din cadrul USM participă la elaborarea de soluții digitale de promovare pentru satele Puhăceni (Anenii Noi) și Temeleuți (Călărași). Echipa USM participă în proiect la invitația ANTRIM, în baza Memorandumului de colaborare.
Pentru realizarea obiectivelor, proiectul InnoVillage a organizat o serie de ateliere tematice și sesiuni de mentorat pentru a facilita transferul de cunoștințe și dezvoltarea abilităților prin co-crearea între echipele de proiect și experți din Polonia. Pe parcursul a patru luni, mentorii internaționali ajută echipele să-și depășească limitele profesionale și să dezvolte un set de instrumente digitale menite să fie folosite de către Autoritatea Publică Locală și Talentele Locale pentru a-și promova satul. De asemenea, echipele participă la vizite de studiu realizate în satele respective pentru acumularea conținuturilor promoționale unde beneficiază de suport informativ și de infrastructură pentru a realiza sarcinile proiectului.
Activitățile studenților în cadrul acestui proiect au fost reflectate pe pagina Departamentului Economie, Marketing și Turism (2 aprilie, 19 martie), precum și rețele oficiale ale proiectului InnoVillage: Facebook și LinkedIn.