Proiectul semestrial din cadrul programului de master „Management și Marketing hotelier și Turism” reprezintă un aspect semnificativ al experienței de învățare. Scopul său este aplicarea cunoștințelor și abilităților dobândite în timpul programului pentru rezolvarea problemelor reale din domeniul turismului. Învățarea bazată pe proiecte reprezintă o metodă educațională eficientă care încurajează aplicarea practică a cunoștințelor, dezvoltarea abilităților esențiale și pregătirea studenților pentru a face față provocărilor din lumea reală. De asemenea, este o modalitate excelentă de a construi un portofoliu relevant pentru viitoarea carieră în domeniul turismului.
Conceptul de învățare bazată pe proiecte (Project-Based Learning – PBL) este o abordare educațională în care studenții învață prin participarea activă la proiecte complexe și autentice, în loc să fie expuși doar la predarea pasivă și transmiterea de informații. În cadrul PBL, studenții lucrează în echipe sau individual pentru a aborda probleme sau proiecte reale, relevante și provocatoare. Acest concept promovează învățarea activă, dezvoltarea abilităților practice și gândirea critică. Proiectele PBL sunt concepute pentru a atinge obiective specifice de învățare, cum ar fi dezvoltarea cunoștințelor tematice, a abilităților practice, a abilităților de colaborare și comunicare, a gândirii critice și a rezolvării problemelor.
Proiectele din cadrul PBL sunt adesea legate de situații sau probleme reale din lumea reală. Studenții sunt implicați în rezolvarea acestor probleme și aplicarea cunoștințelor lor în contexte practice. Ei lucrează în echipe pentru a rezolva probleme sau pentru a realiza proiecte, ceea ce îi învață abilitățile necesare pentru a colabora eficient, comunicând și împărtășind idei cu colegii de echipă. Învățarea bazată pe proiecte încurajează studenții să fie independenți și să-și gestioneze propriul proces de învățare. Ei trebuie să identifice resursele necesare, să planifice și să organizeze activitățile și să monitorizeze progresul proiectului lor. În timp ce lucrează la proiecte, studenții se confruntă cu provocări și probleme complexe pe care trebuie să le rezolve, ceea ce le dezvoltă abilitățile de gândire critică și luare a deciziilor.
Evaluarea în cadrul PBL se concentrează pe abilitățile și cunoștințele reale dobândite de studenți în timpul proiectului. Aceasta poate include evaluarea produselor sau prezentărilor finale, autoevaluarea, evaluarea colegilor și evaluarea profesorilor. Deoarece proiectele din cadrul PBL sunt adesea legate de interesele și pasiunile studenților, aceștia sunt mai motivați și mai implicați în procesul de învățare. Această implicare crescută poate duce la o înțelegere mai profundă a materiei și la o reținere mai mare a informațiilor.
Proiectul semestrial este inclus în planul de studii al programului „Management și Marketing hotelier și Turism”. Scopul acestuia este să pregătească studenții pentru cariere de succes în domeniul turismului. Experiența și competențele dobândite în timpul proiectului îi fac mai atractivi pentru angajatori și îi ajută să se integreze mai ușor în industrie. Proiectul semestrial oferă oportunitatea pentru o evaluare profundă a competențelor și cunoștințelor studenților. Rezultatele proiectului pot fi utilizate pentru a măsura progresul și nivelul de înțelegere a subiectelor de marketing turistic și hotelier.
Proiect de semestru ale programului de master „Management și Marketing hotelier și Turism”